Przepis na naleśniki amerykańskie


Bardzo często robię w domu tradycyjne naleśniki, zaś gdy usłyszałam o naleśnikach amerykańskich byłam bardzo zdziwiona. Wstyd się przyznać, ale nigdy ich nie jadłam, a tym bardziej robiłam. Postanowiłam wypróbować i zobaczyć czym one się różnią od tych tradycyjnych. No i już wiem, są przede wszystkim bardzo pulchne, smaży się je na znikomej ilości tłuszczu, są zdecydowanie mniejsze i w przepisie znajduje się proszek do pieczenia. Bardzo mi i moim dzieciom posmakowały, robię je na zmianę z naleśnikami tradycyjnymi.Znalazłam bardzo fajny i sprawdzony przepis, którym chcę się z Wami podzielić.

SKŁADNIKI:
  • 170g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 2 łyżki oleju
  • 250 ml mleka
  • łyżeczka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli

PRZYGOTOWANIE:

Jajko roztrzepujemy w miseczce, mieszamy z mlekiem i olejem. W drugiej misce mieszamy sypkie produkty:mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sól. Wlewamy mleko z jajkiem i miksujemy dokładnie. Odstawiamy na pół godziny. Rozgrzewamy patelnię, ale bez tłuszczu. Gdy się rozgrzeje wylewamy na nią małą porcję ciasta ok. 5 cm średnicy, smażymy na rumiany kolor z obu stron.
Na koniec posypujemy placki cukrem pudrem, kładziemy ulubione owoce. Takie placki najlepiej smakują z syropem klonowym. Ja osobiście uwielbiam z bitą śmietaną i owocami, banany i truskawki.

Smacznego!




Tagi: placki, naleśniki amerykańskie, pancakes, syrop klonowy, placki amerykańskie, bita śmietana

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Prezent dla męża - pomysły

Andrzejki i wróżby andrzejkowe

Fajny film animowany