Zupa krupnik


Każdy z pewnością ma swoje ulubione potrawy, które mógłby jeść cały czas. Zwykle takie danie robi przynajmniej 2 razy w miesiącu lub nawet więcej. Moją ulubioną potrawą są zupy, po prostu nie wyobrażam sobie nie zjeść ciepłej rozgrzewającej zupki raz w tygodniu. Od kiedy pamiętam, jak byłam mała zawsze prosiłam mamę, by gotowała co dzień zupę. Mam klika w swoim jadłospisie, które lubię najbardziej  - jedną z nich jest krupnik.

Zazwyczaj robię ją na rosole, ponieważ taki gotowy wywar jest doskonałą bazą i nie trzeba wiele doprawiać. Wystarczy wrzucić natkę pietruszki lub koperek, no i oczywiście kaszę - i zupka gotowa. Dziś niestety był ten dzień, kiedy naleciała mnie taka chętka na krupniczek, że musiałam ja ugotować. A że nie miałam rosołu to zrobiłam ją na skrzydełkach - wyszła pyszna.
Sami sprawdźcie!

SKŁADNIKI:

4 skrzydełka
pietruszka
2 średnie marchewki
mały seler
1/2 szklanki kaszy jęczmiennej
2 l wody
ze 2 liście laurowe
3 ziarenka ziela angielskiego
3 ziarenka pieprzu granulowanego
natka pietruszki do posypania
sól, pieprz, przyprawa uniwersalna kucharek

PRZYGOTOWANIE:

Myjemy skrzydełka i wkładamy do garnka, wrzucamy ziele, pieprz, obrane i pokrojone w kostkę warzywa. Zalewamy wodą. Przykrywamy przykrywką i gotujemy 20 minut.

Po tym czasie dodajemy kaszę {wcześniej przepłukujemy ją w sitku wodą}. Przyprawiamy łyżeczką soli, pieprzem i 1/2 łyżeczki przyprawy uniwersalnej. Po 20 minutach dodajemy ziemniaki i gotujemy do miękkości. Zupę w razie potrzeby można doprawić solą i pieprzem. Wsypujemy do garnka pokrojoną natkę pietruszki.







Tagi: krupnik, natka, zupa, przepis na krupnik, kasza jęczmienna, skrzydełka z kurczaka

Komentarze

  1. Bardzo lubię tą zupę, szczególnie teraz kiedy jestem głodny ;-) Pozdrawiam.
    https://leasing100.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Prezent dla męża - pomysły

Andrzejki i wróżby andrzejkowe

Fajny film animowany