Posty

Wyświetlanie postów z kwiecień, 2018

Fajny polski film wojenny

Obraz
"KAMIENIE NA SZANIEC"


Trójka przyjaciół, Aleksy Dawidowski, Tadeusz Zawadzki i Jan Bytnar wychowywani są rodzinach patriotycznych i są absolwentami jednego z warszawskich liceów. Należą oni do harcerstwa. W momencie planowania przyszłości i spełniania marzeń wybucha II wojna światowa, i są zmuszeni mimo tak młodego wieku do walki z niemieckimi najeźdźcami. Wstępują oni do podziemnej organizacji i pod pseudonimami "Alek", "Zośka" i "Rudy" stają się młodocianymi żołnierzami w obronie ojczyzny. Film to dość luźna ekranizacja książki "Kamienie na szaniec" Aleksandra Kamińskiego. Głównym wątkiem jest przede wszystkim życie młodych ludzi, którym wojna odebrała marzenia, pasje i ważne rzeczy. W zastępstwie dała strach, konieczność poświęcenia, nawet za cenę własnego życia.






Tagi: fajny film, polskie filmy, filmy z 2014 roku,

Sałatka grillowa

Już jutro zaczyna się baaardzo długi weekend majówkowy, niektórzy już gdzieś wyjechali, a inni właśnie się pakują i wyjeżdżają jutro. Zaczyna się czas grilowania, pysznych karkówek, soczystych kaszanek. Ja dziś miałam przyjemność jeść pyszną kiełbaskę i sałatkę, która jest po prostu rewelacyjnym dodatkiem do tego rodzaju dań. Niestety nie mam zdjęcia, ale następnym razem na pewno zrobię i wstawię.

SKŁADNIKI:
2 ogórki sałatkowe,  4 - 5 dużych rzodkiewek,  1/2 średniego jabłka,  szczypiorek
SOS:
Łyżeczka ostrej musztardy - może być sarepska, pełna łyżeczka dowolnego miodu, 2 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżki octu - może być ocet jabłkowy. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.

PRZYGOTOWANIE:
Obrane ogórki wraz z rzodkiewką kroimy na cienkie plasterki - solimy do smaku - wszystko mieszamy. Następnie dodajemy obrane jabłko pokrojone w paseczki i ok 3 łyżki drobno pokrojonego szczypiorku. Całość mieszamy ze sosem, chłodzimy w lodówce. 


Tagi: sałatka grillowa, grill, jabłko, ogórek, ocet, sał…

Domowe ciastka z dżemem morelowym

Obraz
SKŁADNIKI:
250 g masła200 g cukru1 łyżeczka cukru waniliowego1 jajko1 żółtko375 g mąki pszennej1/2 łyżeczki proszku do pieczenia1 łyżeczka śmietany (np. 18%)dżem morelowy lub inny1 białko
PRZYGOTOWANIE:
 Składniki wyrobić na ciasto. Przykryć i wstawić do lodówki na pół godziny.  Z ciasta uformować niewielkie kulki, wielkości mniej więcej średnicy 3 cm. Czubek każdej kulki zanurzać w białku a następnie w cukrze. Ułożyć na blaszce. W każdej kulce zrobić zagłębienie. Do zagłębień nałożyć dżemu. Rozgrzać piekarnik do 200 C i piec ciastka przez około 10 minut.


Tagi: ciasteczka, dżem, domowe ciasteczka, kruche ciasteczka, marmolada, morele, dżem morelowy, ciastka domowe

Mini babeczki szybki i prosty przepis

Obraz
Będąc dziś w odwiedzinach u brata miałam przyjemność jeść pyszne babeczki, które zrobiła moja bratowa. Normalnie rozpływały się w ustach. Były tak smaczne, że postanowiłam podzielić się przepisem z Wami. Są bardzo proste i szybkie w przygotowaniu, i nie potrzeba do nich wielu składników. Dziś babeczki w wersji czekoladowej, ale myślę, że również można dodać do nich swoje ulubione dodatki.





SKŁADNIKI:

1,5 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
pół łyżeczki sody
pół łyżeczki proszku do pieczenia
3 banany
2 jaja
0,5 szklanki oleju
foremki papierowe
krem czekoladowy - u mnie nutella

PRZYGOTOWANIE:

 Mąkę, cukier, sodę i proszek do pieczenia mieszamy łyżką w misce. W innej miseczce blendujemy banany lub rozdrabniamy widelcem. W oddzielnej misce wbijamy jajka i olej - miksujemy dodając suche składniki i banany. Do połowy foremki wkładamy łyżką ciasto, na to odrobinę czekolady i odrobiną ciasta przykrywamy. Pieczemy 20 min. w temperaturze 190C.






Tagi: babeczki, nutella, szybkie babeczki, mini babeczki,…

Fajny film "Pan i Pani Smith"

Obraz
Z pozoru zwykłe, normalne małżeństwo, pracuje całymi dniami i spotyka się wyłącznie na wieczornych kolacjach jest jednym wielkim kłamstwem. Okazuje się, że każde z nich za plecami ma ukryte sekretne role i zadania. Bowiem są oni płatnymi zabójcami, którzy działają na zlecenie. Prawdopodobnie taka sielanka trwałaby dłużej, żeby nie nowe zlecenie, które otrzymało każde z nich. Okazuje się, że jest to zlecenie zabójstwa współmałżonka. Gdy prawda wychodzi na jaw i dowiadują się o sobie, postanawiają wzajemnie walczyć o życie i przy okazji spróbować ratować swoje małżeństwo.
Film pełen akcji, eksplozji, walki i efektów specjalnych. Na pewno nie zabraknie nudy w trakcie seansu. Do tego gwiazdorska obsada sprawi, że nie będą to zmarnowane godziny na oglądanie. Wyśmienita rozrywka gwarantowana.




Tagi: fajny film, filmy z 2005 roku, najlepsze filmy akcji

Pyszne gołąbki z piekarnika

Obraz
Gołąbki to jedno z moich ulubionych dań. Smakowite są gotowane w garnku, ale również świetnie smakują z piekarnika. Dziś właśnie przepis na te pieczone.



SKŁADNIKI: 1 kg mielonej łopatki2 średnie cebule1/2 kg suchego ryżusól, pieprz, liście laurowe, ziele angielskie, sok z cytrynyśrednia kapustaPRZYGOTOWANIE:
Do letniego ugotowanego na pół ryżu dodajemy zmielone mięso. Dokładamy cebulę pokrojoną w kostkę i usmażoną na złoto na łyżce smalcu. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem - starannie mieszamy składniki. Gotowy farsz zawijamy w sparzone liście kapusty. Gotowe gołąbki ciasno układamy w 5 l brytfannie. Warstwy gołąbków oprószamy solą i pieprzem. Dodajemy 3 liście laurowe i 4 ziela angielskie. Całość zalewamy gorącym wywarem wymieszanym z koncentratem pomidorowym. Przyprawiamy do smaku. Wierzch gołąbków przykrywamy pozostałymi liśćmi. Brytfannę przykrywamy pokrywką i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 170 st z grzałką góra dół na drugi poziom. 
Pieczemy 1,5 godziny w 170 st., …

SOS PIECZARKOWY

Obraz
Dziś przepis na pyszny sos pieczarkowy. Dodaję go często do obiadów do duszonej karkóweczki, klusków śląskich i kopytek, a nawet do ziemniaków. Jest po prostu pasujący do wszystkiego.

SKŁADNIKI: 350 - 400 g pieczarek1 duża cebula1 ząbek czosnku1/2 szklanki śmietany kremówkinatka pietruszki PRZYGOTOWANIE:
Pieczarki kroimy w plasterki, obraną cebulę kroimy w kosteczkę. Czosnek przepuszczamy przez praskę. Na rozgrzanym oleju, może być masło podsmażamy cebulę, jak się zeszkli dodajemy pieczarki i dusimy aż puszczą sok ok. 4 min. Dodajemy czosnek i śmietanę. Mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem, i natką pietruszki (2 łyżki pokrojonej). W razie potrzeby sos można zagęścić 1 łyżką mąki z 3 łyżkami zimnej wody.



Tagi: pieczarki, kremówka, śmietana kremówka, sos, natka pietruszki, czosnek, sos pieczarkowy, grzyby

Przepis na ciasto czekoladowe

Obraz
Dziś polecam przepis na pyszne ciasto czekoladowe. Jest pulchne i wilgotne, a do tego przepyszna polewa sprawia, że rozpływa się w ustach.

SKŁADNIKI:
200 g masła4 jaja3/4 szklanki cukru1 szklanka mąki pszennej2 łyżki cukru waniliowego1 łyżeczka proszku do pieczenia3 łyżki kakao50 g gorzkiej czekoladyPRZYGOTOWANIE:

Masło rozpuszczamy w rondelku i odstawiamy do przestudzenia. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę, odstawiamy. Żółtka miksować ok  minuty z cukrem i cukrem waniliowym. Dodajemy rozpuszczone masło oraz mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao. Następnie dodać pianę z białek i delikatnie mieszamy. Na koniec dodajemy posiekaną czekoladę (można także zetrzeć ją na tarce o dużych oczkach). Masę przełożyć do keksówki (10x30) natłuszczonej i posypanej tartą bułką lub wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do nagrzanego do 175C piekarnika i pieczemy  45 minut. Po 20 minutach pieczenia przecinamy ciasto wzdłuż na ok 1 cm głębokości. Wystudzone ciast…

Fajna bajka dla całej rodziny

Obraz
Śmieszny film animowany dla całej rodziny. Bardzo polecam obejrzeć.

Pan Parr, znany był kiedyś, jako Iniemamocny. Teraz on i jego żona prowadzą życie emerytowanej pary superbohaterów. Ukrywają przed swoimi dziećmi część wiadomości o ich dawnych zajęciach. Jednak niespodziewanie przed Iniemamocnym pojawia się szansa, by wrócić do branży i przeprowadzić bardzo niebezpieczną akcję na odległej wyspie. Superbohater godzi się bez wahania, tylko okazuje się, że jego siły nie są już tak aktywne i mocne, jak dawniej. Przypadkowo w tą akcję wplątuje także całą swoją rodzinę.

Jest to rewelacyjna oraz pełna akcji animacja, która wciąga, wzrusza i nawet czasem przeraża. Dodatkowym atutem filmu jest duża dawka humoru. Iniemamocni to zabawa nie tylko dla dzieciaków, ale także dla dorosłych. Zachęcam do spędzenia czasu ze swoim dzieckiem przy tej właśnie bajce.






Tagi: fajny film, fajny film familijny, fajne bajki, filmy z 2004 roku,

Tradycyjna sałatka jarzynowa

Obraz
SKŁADNIKI: 3 marchewki3 pietruszki2 jabłka5 dużych ogórków kiszonych2 ziemniaki1 puszka  kukurydzy1 szklanka majonezu 2 łyżki musztardy1 por4 jajkapuszka groszkupieprzsólPRZYGOTOWANIE:
Marchew, pietruszkę, ziemniaki gotuję w skórkach do miękkości. Po ugotowaniu studzimy i obieramy, a następnie kroimy w kostkę. Jajka gotujemy. Jabłka, ogórki i por także kroimy w kostkę. Odcedzamy groszek i kukurydzę z zalewy. Odcedzone dodajemy do warzyw. Skubiemy jaja i także kroimy. Wszystkie składniki mieszamy przyprawiamy solą i pieprzem, ale nie za dużo. Dodajemy majonez i musztardę i mieszamy.

Tagi: sałatka, jarzyny, warzywa, sałatka jarzynowa, marchew, ziemniaki, majonez, pietruszka, musztarda

Przepis na pleśniak

Obraz
Przepis na proste ciasto o nazwie pleśniak. To jedno z ulubionych mojej siostry, i z racji tego, że w ten weekend gościło na naszym stole postanowiłam wstawić przepis na bloga. Wyszedł rewelacyjny. Najbardziej smakuje mi na ciepło z bitą śmietaną.


SKŁADNIKI:

200 g masła 4 duże jajka 3 szklanki mąki pszennej1,5 łyżeczki proszku do pieczenia2/3 szklanki cukru szczypta soli2 łyżki kakaosłoik gęstego dżemu ( u mnie był wiśniowy)kisiel wiśniowyPRZYGOTOWANIE:

Masło posiekać z mąką i proszkiem do pieczenia, 2 łyżkami cukru, szczyptą soli, 4 żółtkami. Szybko
zagnieść ciasto. Podzielić je na 3 części, jedną z nich zagnieść z kakao. Uformować 3 kule, owinąć folią spożywczą i włożyć je do lodówki na godzinę. Białka ubić na sztywną pianę. Dodawać cukier (2/3 szklanki),  cały czas ubijając, na koniec wsypać proszek kiślu. Blachę o wymiarach 24 x 32 cm wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i posypać bułkątarta. Schłodzone jasne ciasto zetrzeć na tarce na dno formy. Posmarować …

Jak zaradzić dolegliwościom choroby lokomocyjnej

Obraz
Zapewne każdy słyszał o chorobie lokomocyjnej. Cierpi na nią bardzo dużo ludzi na całym świecie, choć najczęściej chorują na nią dzieci między 2 a 13 rokiem życia, ponieważ ich układ nerwowy jest jeszcze nie dojrzały. Przeważnie daje o sobie znać w samochodzie, autobusie, na statku i samolocie. W czasie podróży symptomy kinetozy (tak nazywana jest ta choroba) objawiają się stopniowo lub nagle. Należą do nich uczucie gorąca, niewygody, lęku, niepokoju, potem ucisk w klatce piersiowej i duszności. Dodatkowo występują nudności, wymioty, zawroty głowy i inne nieprzyjemne. Te dolegliwości nasilają się podczas jazdy po nierównych drogach, koleinach, w momencie nagłego przyspieszenia lub hamowania. Dodatkowo objawy wzmagać może woń smarów, benzyn lub zapachy jezdni.

JAK POSTĘPOWAĆ:
Aby wyeliminować część tych objawów warto przed podróżą poleżeć przez godzinę i unikać nerwów i stresów. Nie wolno ubierać się zbyt ciepło i koniecznie trzeba zażyć leki na chorobę lokomocyjną oraz nie zapomnieć z…

Fajny film z Brucem Willisem

Obraz
Dziś chciałabym polecić wam film, który bardzo mnie wzrusza. Bez względu na to, ile razy go oglądam zawsze wywołuje we mnie takie same emocje.
        Głównym tematem filmu jest ratowanie świata przed zagładą. Wątek ten przeplatany jest aspektem miłosnym między dwojgiem ludzi, oraz też miłością ojca do córki.
        Ziemia jest w obliczu zagłady. W jej kierunku zbliża się ogromna asteroida, która jeśli doleci do kuli ziemskiej zniszczy wszystko na swojej drodze. Życie na ziemi przestanie istnieć. Aby do tego nie dopuścić trzeba dostać się na nią, podłożyć potężny ładunek wybuchowy i zrobić bum, by rozsadzić ją na kawałki. Film pokazuje walkę z żywiołem, współpracę ludzi, ich pomysłowość i spryt. Pokazano tu także siłę patriotyzmu, która jest bardzo duża i bezwarunkowa. Poświęcenie wybawicieli jest bezcenne. Miłość do świata, do kraju i do człowieka - to napędza do zrobienia czegoś niemożliwego. Oglądając ten film warto zadać sobie pytanie, czy bylibyście w stanie poświęcić s…

Przepis na żurek w chlebie

Obraz
Wprawdzie już po świętach, ale chciałabym podzielić się z Wami świetnym przepisem na pyszny żurek. Dodatkowo podany jest w chlebie, co dodaje mu efektywnego wyglądu i smaku.

SKŁADNIKI:

1 kg białej kiełbasy surowejokoło 3 litrów wodywłoszczyzna4 liści laurowychziela angielskiego i pieprzu - kilka ziarenek750 ml zakwasu na zurekmajeranek3 ząbki czosnku1 cebulaśmietanabochenek okrągłego chleba
PRZYGOTOWANIE:

Obrane i pokrojone warzywa, i kiełbasę zalewamy wodą. Zagotowujemy ,dodajemy sól,pieprz,ziele,listek. Gotujemy ok.25 minut na małym ogniu. Wyjmujemy po tym czasie kiełbasę i warzywa. Do wywaru wlewamy zakwas,doprawiamy jeszcze majerankiem i solą. Wrzucamy przeciśnięty przez praskę czosnek. Gotujemy ok.10 minut. Zabielamy śmietaną. Można dodać jeszcze 3 łyżeczki chrzanu ze słoiczka. Doprawiamy wedle uznania. Jajka gotujemy na twardo,kiełbasę kroimy w plasterki i lekko podsmażamy na małej ilości smalcu. Wkładamy do zupy. Jajka kroimy na ćwiartki. 
Przygotowujemy chlebek - ostrym noż…