Przepis na faworki na piwie


Jak wiecie dziś mamy tłusty Czwartek i nie obowiązuje nas liczenie kalorii. Dzisiaj możemy pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa, na sklepowych pólkach, w domach czy kawiarenkach królują pączki, małe pączusie, donaty, ciacha, chrusty i oczywiście faworki. Ja postanowiłam zrobić swojej rodzince faworki, moje dzieciaki wręcz je uwielbiają.

W dawniejszym poście umieściłam przepis na faworki ze śmietaną. Teraz oferuje Wam troszkę inny, na piwie. Chrusty wychodzą równie pysznie jak te z tradycyjnego przepisu. Są lekkie, delikatne, po prostu pyszne.

SKŁADNIKI:

4 żółtka
2 łyżki cukru
1, 5 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki piwa

PRZYGOTOWANIE:

Żółtka z cukrem ucieramy mikserem na pianę.
Dodajemy do tego mąkę i piwo. Wszystko mieszamy i ugniatamy w kule.
Ciasto rozwałkowujemy, ugniatamy i znowu rozwałkowujemy, warto często uklepywać tłuczkiem, by nabrało powietrza.
Na samym końcu rozwałkowujemy ciasto na placek o grubości ok. 1, 5 cm.
Wycinamy prostokąty, ja robiłam różnej wielkości, na oko.
Na środku wykonujemy nacięcie, wywijamy przez środek oba końce.

Do średniego garnka wlewamy olej i ustawiamy ogień na średnią moc. Gdy olej będzie już gorący wkładamy faworki. Muszą wypłynąć na powierzchnię, Gdy zarumienią się z jednej strony, przekręcamy je na drugą. Wyjmujemy na ręcznik papierowy. Posypujemy cukrem pudrem.



Tagi: faworki, tłusty czwartek, piwo, faworki z piwem, faworki na piwie, olej, chrusty

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Prezent dla męża - pomysły

Andrzejki i wróżby andrzejkowe

Fajny film animowany