Kompot wiśniowy na zimę


Z pewnością wiele pań przygotowuje kompoty wiśniowe na zimę. Obecnie wiśnie są w dość w przystępnych cenach, więc warto skorzystać z dobrodziejstw natury i zrobić zapasy na zimę. W jaki sposób robicie takie kompociki? Ja zawsze zalewałam słoiki z wiśniami gotowym syropem z wody i z cukru, a le ostatnio podchwyciłam nieco inną metodę. Równie prostą, jak poprzednia, a może nawet prostsza.

Ilość wiśni zależna jest od waszego zapotrzebowania. Ja miałam 3 kg owoców i 6 słoiczków 0,75 ml. Dodatkowo potrzebujemy cukier i przegotowaną wodę.



1. Słoiki myjemy i osuszamy. Do każdego słoiczka wrzucamy czyste wiśnie wraz z pestkami. Owoce wrzucamy do 3/4 słoika. Zasypujemy 3 łyżkami cukru. (Ilość cukru zależna jest od każdego indywidualnie)

2.Gotujemy wodę w czajniku. Po zagotowaniu czekamy 12 min. do wystygnięcia i zalewamy słoiki z wiśniami do pod pełnego słoika. Następnie pasteryzujemy w garnku 20 min.

3. Po pasteryzacji wyjmujemy z garnka i ustawiamy do góry nogami, przykrywamy ściereczką. Po ostygnięciu słoików przekręcamy je z powrotem. Kompoty są już gotowe na zimę.



Tagi: wiśnie, kompoty z wiśni, pasteryzowane kompoty, wiśnie w słoikach, przetwory z wiśni

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Prezent dla męża - pomysły

Andrzejki i wróżby andrzejkowe

Fajny film animowany