Przepis na pleśniak

Przepis na proste ciasto o nazwie pleśniak. To jedno z ulubionych mojej siostry, i z racji tego, że w ten weekend gościło na naszym stole postanowiłam wstawić przepis na bloga. Wyszedł rewelacyjny. Najbardziej smakuje mi na ciepło z bitą śmietaną.


SKŁADNIKI:

  • 200 g masła
  • 4 duże jajka
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2/3 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • 2 łyżki kakao
  • słoik gęstego dżemu ( u mnie był wiśniowy)
  • kisiel wiśniowy
PRZYGOTOWANIE:

Masło posiekać z mąką i proszkiem do pieczenia, 2 łyżkami cukru, szczyptą soli, 4 żółtkami. Szybko
zagnieść ciasto. Podzielić je na 3 części, jedną z nich zagnieść z kakao. Uformować 3 kule, owinąć folią spożywczą i włożyć je do lodówki na godzinę.
Białka ubić na sztywną pianę. Dodawać cukier (2/3 szklanki),  cały czas ubijając, na koniec wsypać proszek kiślu.
Blachę o wymiarach 24 x 32 cm wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i posypać bułkątarta. Schłodzone jasne ciasto zetrzeć na tarce na dno formy. Posmarować grubą warstwą dżemu. Na to zetrzeć ciemną część ciasta i delikatnie wyłożyć na nią pianę z białek. Na wierzch zetrzeć ostatnią, jasną część ciasta.
Piec około 40 - 50 minut w temperaturze 180ºC, najlepiej bez termoobiegu. Studzić w lekko uchylonym piekarniku, by piana nie opadła. 




Tagi: pleśniak, kruche ciasto, kisiel, piana, dżem, przepis na pleśniak, ciasto z dżemem

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Prezent dla męża - pomysły

Andrzejki i wróżby andrzejkowe

Fajny film animowany