Przepis na pierogi z jagodami


Wraz z rozpoczęciem wakacji zaczął się długo przeze mnie oczekiwany sezon jagodowy. Kiedyś. jak byłam mała często chodziłam z rodzeństwem i mamą do lasu i zbieraliśmy kilogramy jagód. Było ich wtedy niemalże zatrzęsieni, dlatego nazbieranie 3 kg nie było problemem. Przychodziliśmy do domu, a mama co co drugi dzień robiła pierogi, a raz w tygodniu jagodzianki. Zawsze jagody będą kojarzyły mi się  z dzieciństwem. Obecnie w lesie jest bardzo mało tych owoców, a jak już się znajdzie dużą grządkę to są bardzo drobne. Tym bardziej pierożki i jagodzianki to rarytas, a ja nie mam zamiaru z niego rezygnować. Pierogi z jagodami są dość pracochłonne, ale warto popracować, by potem delektować się nimi. Ja uwielbiam jeszcze gorące z dużą ilością śmietany. A wy?



SKŁADNIKI: 

500 g mąki
1 szklanka ciepłej wody
2 łyżki oleju
szczypta soli
500 g jagód
cukier
śmietana 18%


PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie produkty zagniatamy na dość elastyczne ciasto. Przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy na 10-15 minut. Po upływie tego czasu rozwałkowujemy ciasto na grubość ok 2 cm.. Wykrawamy na nim krążki za pomocą szklanki. Układamy na krążku jagody - najlepiej łyżeczkę i posypujemy cukrem. Lepimy pierogi. Gotujemy w wodzie do momentu aż pierogi wypłyną, po wypłynięciu gotujemy na małym ogniu ok 3 min. Wyjmujemy na sitko.
Ugotowane pierogi polewamy śmietaną.



Tagi: jagody, pierogi, śmietana, pierogi z jagodami, cukier, jagódki, mąka, pierogi gotowane z jagodami

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Prezent dla męża - pomysły

Andrzejki i wróżby andrzejkowe

Fajny film animowany