Przepis na pyszne pączki

Pieczenie pączków było dla mnie nie lada wyzwaniem, cały czas szukałam przepisu, który będzie łatwy i w końcu uda mi się zrobić pyszne pączusie. Szukałam, szukałam aż wreszcie znalazłam. Przepis jest łatwy i szybki, a pączki wychodzą idealne, pyszne i pulchniutkie.


SKŁADNIKI:

    •  1 kg mąki tortowej
    • 100g drożdży
    • 100g cukru
    • 0,5 l mleka
    • 6 żółtek
    • 1 całe jajko
    • Szczypta soli
    • 5 łyżek oleju
    • 1 cukier waniliowy
    • 1 kieliszek wódki lub spirytusu
    • 1 l oleju
     
 PRZYGOTOWANIE:
  •  Do dużej miski wkruszamy drożdże, 2 łyżeczki cukru, 1 łyżkę mąki i zalewamy ciepłym mlekiem, a następnie dokładnie mieszamy, przykrywamy ściereczką lub ręcznikiem i odstawiamy na 30min. w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
     
  • Do wyrośniętej masy dodajemy jajko, szczyptę soli, oliwę, alkohol i resztę cukru – mieszamy. Stopniowo dodajemy mąkę i żółtka: cały czas mieszając. Formujemy z ciasta kulę, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na pół godziny. w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
     
  • Gdy ciasto wyrośnie dzielimy na części Wałkujemy placki o grubości 1 cm i wycinamy kawałki: u mnie kwadratowa filiżanka. Wycięte kawałki układamy na blacie podsypanym mąką i zostawiamy do wyrośnięcia na ok. 15 min.
     
  • W tym czasie w garnku rozgrzewamy olej.
     
  • Do nagrzanego oleju wrzucamy wyrośnięte kawałki ciasta, kiedy się zarumienią – przekręcam  drugą stronę. Usmażone wyjmujemy na papier lub ręcznik papierowy. Wystudzone pączki nabijamy szprycą nadzieniem – marmoladą lu dżemem. Może być też krem czekoladowy. Posypujemy cukrem pudrem. 



Tagi: pączki, marmolada, olej, spirytus, pyszne pączki, przepis na pączki, dżem, deser, drożdże, smażenie

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Prezent dla męża - pomysły

Andrzejki i wróżby andrzejkowe

Fajny film animowany