Pierś z kurczaka smażona w papierze do pieczenia


Chciałabym podzielić się przepisem na pyszne dietetyczne danie z kurczaka. Jest bardzo proste w przygotowaniu, wymyślone na szybko w niedzielę na obiad. Otóż miałam rozmrożoną pierś z kurczaka i nie bardzo miałam ochotę na kotlety. Z racji tego, że czułam się trochę kiepsko i miałam problemy trawienne, postanowiłam zjeść coś lżejszego i zdrowszego. Jakiś czas temu siostra dała mi paczkę papieru do pieczenia mięsa. Pomyślałam, że to wykorzystam. Do tego ryż i pyszna sałatka colesław i mamy soczyste, delikatne oraz dietetyczne jedzonko. Pierś tak przygotowana po prostu rozpływa się w ustach.
Użyłam torebek papierowych firmy Jan Niezbędny.





SKŁADNIKI:

  • pierś z kurczaka
  • oliwa z oliwek
  • zioła prowansalskie
  • ryż
  • COLESŁAW
  • pół kg białej kapusty
  • 1 niewielka marchewka
  • 1 cebula mała
  • 1 jabłko
  • 3 łyżki majonezu
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 2 łyżeczki octu
  • pieprz, sól - pół łyżeczki, cukier - pół łyżeczki

PRZYGOTOWANIE:

Pierś z kurczaka myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym. Kroimy jak na kotlety w cienkie filety. Opruszamy ziołami prowansalskimi i nacieramy oliwą. Odstawiamy na 20 min, żeby mięso przeszło oliwą i przyprawą. W tym czasie gotujemy ryż według przepisu na opakowaniu. Mięso wkładamy do torebki i smażymy na rozgrzanej patelni, na niezbyt dużym ogniu z każdej strony. Należy pamiętać, że czas smażenia może zależeć od tego, jakiej grubości są filety. Warto zwracać na to uwagę.

COLESŁAW:
Z kapusty wycinamy głąb i oczyszczamy z pierwszych liści. Kroimy w paski i siekamy, aby miały jak najmniejsze kawałki. Kapustę już pokrojoną posypujemy solą i cukrem, mieszamy i dokładnie wyciskamy, aby puściła sok. Jeśli jest dużo soku, warto odlać część. Marchewkę i jabłko obieramy i trzemy na tarce o dużych oczkach, cebulę kroimy drobniutko. Dodajemy do kapusty. W pojemniczku bądź kubku mieszamy majonez, musztardę, ocet, śmietanę i doprawiamy jeszcze wedle uznania solą i pieprzem. Sos mieszamy z kapustą i odstawiamy na parę minut.

Rodzina zajadała się tym daniem. Proste, szybkie, a takie pyszne i do tego zdrowe.
Smacznego!





Tagi: pierś z kurczaka, colesław, kapusta, jan niezbędny, papier do pieczenia, zioła prowansalskie, kurczak w ziołach

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Prezent dla męża - pomysły

Andrzejki i wróżby andrzejkowe

Fajny film animowany