Zakwas na żurek

Do świąt Wielkanocnych już zostało mało czasu, więc nie zdążycie zrobić zakwasu na żurek, ale na pewno przyda się następnym razem. U mnie taka zupa gości bardzo często - mąż ją lubi, dzieci ją lubią i ja także, więc zakwas zawsze się przydaje. Przyznam szczerze, że kiedyś robiłam żurek z torebki, ale jak tylko wynalazłam ten przepis w internecie postanowiłam go wypróbować. Nie zawiodłam się, jest idealny, a zupka jest wyśmienita. Pomyślałam, że podzielę się  z Wami tym przepisem. Jak się dopatrzyłam, to jest to receptura Pani Wioli, która ma swoją stronę na Facebooku.




SKŁADNIKI:

1 l przegotowanej letniej wody,
5 lyżek maki żytniej,
4 ząbki czosnku,
3 - 4 liscie laurowe,
4 - 6 kulek ziela angielskiego
skórka żytniego chleba

PRZYGOTOWANIE:

Wodę mieszamy z mąką, najlepiej trzepaczką. Dodajemy ziele angielskie, skórkę żytniego chleba liście laurowe oraz pokrojony czosnek. Pojemnik przykrywamy gazą i odstawiamy na ok 5-6 dni w ciepłe miejsce. Raz dziennie mieszamy zakwas. Zakwas do wywaru na żurek przelewamy przez sitko.





Tagi: żurek, zakwas na żurek|zakwas, chleb, maka, woda, czosnek, zakwas do żurku

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Prezent dla męża - pomysły

Andrzejki i wróżby andrzejkowe

Fajny film animowany