Murzynek z jabłkami


Jakiś czas temu mój mąż poprosił mnie żebym upiekła ciasto czekoladowe, inaczej zwane murzynkiem. On bardzo lubi takie ciasta bez kremów. Pomyślałam czemu nie, też bym zjadła do kawusi. Kiedy zaczęłam przygotowywać składniki zauważyłam, że na stole mam dużo jabłek, które powoli zaczynają się psuć. Pomyślałam, szkoda by się zmarnowały i użyłam ich do ciasta.
Dołożyłam również orzechy włoskie.
Okazało się, że to był bardzo dobry pomysł. Ciasto było wilgotne i do tego bardzo pyszne. Zniknęło z blaszki już na drugi dzień.

SKŁADNIKI:

Blaszka 25x28 1,5 szklanki cukru 2 jajka 0,5 szklanki ciepłej wody 1 szklanka mleka 0,5 szklanki oleju 2,5 szklanki mąki 1 łyżeczka sody 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia, 6 łyżek kakao, 2 jabłka, pół szklanki grubo posiekanych orzechów włoskich

PRZYGOTOWANIE:

Jabłka obrać ze skórki i pokroić w plastry. Jajka ubić z cukrem i dodać pozostałe składniki (oprócz jabłek i orzechów). Wszystko wymieszać przy pomocy miksera. Na koniec ciasto wymieszać orzechami (łyżką). Ciasto wylać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Ułożyć na nim plasterki jabłek. Piec 40 minut w 180 stopniach.


Tagi: murzynek, jabłka, murzynek z jabłkami, ciasto z jabłkami, ciasto czekoladowe,  orzechy włoskie

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Prezent dla męża - pomysły

Andrzejki i wróżby andrzejkowe

Fajny film animowany